Osoby starsze

Nie przekazuj swoich danych i haseł do konta - możesz paść ofiarą oszustwa!

Tarnogórscy policjanci ponownie apelują do mieszkańców, aby nie przekazywali swoich danych, haseł do kont, numerów kart, nie instalowali na telefonach podejrzanych aplikacji bankowych oraz nie wchodzili w przesyłane, nieznane linki. Oszuści podszywają się pod pracowników banków lub potencjalnych klientów i chcą wyłudzić od nas dane osobowe, czy inne umożliwiające operacje bankowe. Ostrzegamy! Nie wchodźcie w nieznane linki i nie przekazujcie swoich danych.

Pomimo wielokrotnych ostrzeżeń i apeli wciąż znajdują się osoby, które dają się oszukać i często tracą oszczędności życia. Dlatego ponownie apelujemy do mieszkańców, aby nie przekazywali swoich danych, haseł do kont, numerów kart, nie instalowali na telefonach podejrzanych aplikacji bankowych oraz nie wchodzili w przesyłane, nieznane linki.

Oszuści podszywają się pod pracowników banków i dzwonią do klientów, przekonując, że ich pieniądze są zagrożone i natychmiast trzeba je przelać na inne, bezpieczne konta. W tym celu często karzą rozmówcy podać różne hasła, zalogować się do aplikacji bankowej lub nawet zainstalować na swoim telefonie nową aplikację. W rzeczywistości wykonując polecenia „pracownika banku”, dajemy mu dostęp do swojego konta, które szybko zostaje opróżnione.

Inną metodą oszustów jest wykorzystanie opcji dostawy w jednym z internetowych serwisów ogłoszeniowych. To bezpośrednie transakcje i dostawy we współpracy z firmami kurierskimi. Oszuści znaleźli sposób, jak ją wykorzystać. Próbują wyłudzić dane osobowe użytkowników serwisu oraz dane karty płatniczej.

Oszuści tworzą fałszywe strony imitujące wyglądem witrynę płatności jednego z internetowych serwisów ogłoszeniowych. Aby sfinalizować transakcję, wiadomości z linkami przekierowującymi na fałszywe strony są wysyłane przez komunikatory internetowe. Po wejściu na fałszywą stronę użytkownikowi pokazuje się proces zamówienia przesyłki. Aby opłacić usługę kurierską, mamy podać różne dane osobowe, w tym numer karty płatniczej i kod zabezpieczeń. Kolejny krok to przekierowanie do aplikacji bankowej i tak ofiary tracą ze swojego konta oszczędności.

Uwaga!

W niektórych przypadkach oszuści żądają podania haseł do logowania do bankowości elektronicznej, a następnie akceptacji nowego urządzenia (np. telefonu), które będzie miało dostęp do konta bankowego. Jeżeli zaakceptujemy zmianę, złodzieje przejmą nasze konta i będą mogli zabrać z nich wszystkie dostępne środki.

Apelujemy!

Bądźcie ostrożni! Pod żadnym pozorem nie wchodźcie w nieznane linki i nie przekazujcie swoich danych osobowych, danych kart płatniczych oraz haseł do bankowości elektronicznej. Nie akceptujcie również nowych urządzeń, które mogą mieć dostęp do Waszych kont bankowych. Poświęcenie kilku sekund na zweryfikowanie, jaką transakcję mamy zaakceptować, może uratować nas przed utratą pieniędzy.

Powrót na górę strony